Webinary. Pytania i odpowiedzi

Szkolenia online dla administracji

Nie. Uczestnicy nie muszą tworzyć konta ClickMeeting, aby dołączyć do webinaru lub spotkania. Mogą zostać zaproszeni do wydarzenia poprzez zaproszenie e-mail z linkiem przekierowującym do pokoju webinarowego. Mogą również skopiować ID wydarzenia, które składa się z 9 cyfr, i wkleić je na tę stronę.

Aby uczestniczyć w szkoleniu online na ClickMeeting potrzebujesz: internetu, komputera z zainstalowaną przeglądarką internetową oraz (opcjonalnie) słuchawek, aby móc lepiej słuchać szkolenia.

Google Chrome, Opera, Safari, Mozilla Firefox lub Edge. Zachęcamy do korzystania z najaktualniejszej wersji przeglądarki Google Chrome, ponieważ jest najbardziej zaawansowana pod względem integracji z technologią, z której korzysta ClickMeeting, czyli WebRTC.

Nie używaj popularnej przeglądarki Internet Explorer!

Aby uczestniczyć w szkoleniach online na ClickMeeting potrzebujesz standardowego dostępu do internetu.

Poniżej tabela z wymaganą szybkością łącza:

Rodzaj połączenia

Uczestnik (prędkość pobierania)

Dźwięk

512 kbps

Dźwięk + obraz SD

512 kbps + 1 Mbps

Dźwięk + obraz HD

512 kbps + 2 Mbps

Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ)

2 Mbps

Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ)

2 – 5 Mbps

Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce)

1 – 4 Mbps

Nie, żadne dodatkowe sprzęty nie są wymagane. Dla własnego komfortu pracy polecamy jednak używać słuchawek.

Aby dołączyć, potrzebujesz adresu pokoju (link otrzymasz od organizatora). Po prostu kliknij na niego lub wklej go w pasek adresu swojej przeglądarki.

Pamiętaj, że logując się do pokoju webinarowego, zostaniesz poproszony o wpisanie swojego imienia oraz adresu e-mail. Zdecydowanie sugerujemy podanie istniejącego adresu e-mail w celu otrzymania materiałów z wydarzenia, w którym wziąłeś udział.

Uczestnicy mają również możliwość dołączenia do pokoju webinarowego z iPadu, iPhone’a, urządzeń z systemem operacyjnym Android lub przeglądarki (Google Chrome lub Safari). Nie wymaga to żadnej instalacji systemu, ponieważ opiera się to na technologii RWD. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Jeśli postąpiłeś zgodnie z wytycznymi, sytuacja, że coś nie działa zdarza się bardzo rzadko.

Jeśli dźwięk wydaje się niestabilny lub przerywa:

  • upewnij się, że Twoje połączenie z Internetem jest wystarczająco stabilne, a dostępna przepustowość jest wystarczająca do poprawnego przesyłania dźwięku oraz strumienia wideo.

  • Sprawdź, czy masz jakiekolwiek aplikacje działające w tle i je wyłącz.

  • Zwróć uwagę w szczególności na programy, które posiadają ustawienia automatycznych aktualizacji lub typowe aplikacje zarządzania plików, które mogą pobierać/wysyłać duże ilości danych w trakcie Twojego wydarzenia.

  • Staraj się używać połączenia Ethernet, czyli kablowego (przewodowego) połączenia z siecią (nie zalecamy korzystania z Wi-Fi) oraz używaj sieci prywatnej, kiedy to tylko możliwe.

  • W ostateczności: zresetuj komputer i router, jeśli powyższe kroki nie rozwiążą problemu.

W trakcie webinaru, czyli szkolenia online, możesz zadawać pytania. Wpisujesz je w okienku moderowanego czatu. Dzięki temu przeczyta je zarówno wykładowca, jak i inni uczestnicy spotkania. Wykładowca podczas spotkania lub na jego końcu odnosi się do pytań uczestników, tak samo jak w przypadku szkoleń stacjonarnych.

Materiały dla uczestników to zazwyczaj prezentacja i dodatkowe pliki od Wykładowcy, które albo uczestnicy pobierają z webinarium, albo Wykładowca dosyła wszystkim po szkoleniu na maila.

Płatność za szkolenie online wykonasz przelewem na konto bankowe w terminie podanym na rachunku (do 7 dni po przeprowadzonym szkoleniu).